Datum: 2012-03-11
Tid: 02:33:27

Långt inlägg om veckan som varit.

Jag har haft en massa saker för mig hela tiden som gjort att jag inte haft någon ork att skriva. Men tids nog blir jag nog aktiv igen. Får se när det blir. Jag orkar inte känna press på att behöva skriva typ fem inlägg om dagen, även fast det är roligt. Jag vill inte att hela min vakna tid ska gå åt till att sitta här och skriva. Eller, både och kanske. Men just nu så vill jag prioritera annat och jag har inte lust att skriva då.

Men jag mår bra. Eller, relativt bra.
I veckan så har jag varit mycket uppe hos min farmor som varit väldigt dålig. Tyvärr somnade hon in, i onsdags och det var väldigt tungt. Det är fortfarande riktigt jobbigt och jag kan inte riktigt förstå det. Nu har jag inga gamlingar kvar i livet. Alla har dessutom somnat på mindre än två år sammanlagt. Det är inte rättvist. Men jag får tänka som så att dom har det bra nu. Dom slipper lida och nu är allt bra...

Jag vet att det kanske låter väldigt löjligt. Men jag tror på ett liv efter döden. Det är så himla svårt att säga VAD det är, men jag tror verkligen inte att det bara tar slut. Att allt blir svart. Jag är absolut inte troende (på gud eller liknande) men just att det finns någonting efter döden, det tror jag på. Eller alltså, jag vill tro att det är så. Så därför har jag bestämt att jag tror så. Det känns så mycket lugnade och finare med döden när man tänker så. Men det är kanske bara mitt sätt att hantera sorgen. Jag vet inte. Låter det knäppt i era öron? Jag mår iallafall bra av att tänka så. Jag saknar mormor, morfar och farmor. Väldigt alldeles för mycket!

------

Annars har jag hunnit vara på ett möte på Hikikomori och det kändes jätte bra. Fick ett bra första intryck och dom som jobbade där verkade riktigt trevliga och omtänksamma. Varma och förstående människor - precis det jag behöver. Man måste ju (både bra och dåligt kanske) vara egoistisk när man vill må bra själv. Inte för att det ska gå ut över andra, men ni förstår nog. Hoppas ni gör det iallafall.

Jag hängde också upp till Arbetsförmedlingen och pratade med en kvinna där. Hon är superbra på alla sätt och vis. Vi ska på ett studiebesök om ett par veckor också. Berättar mer när det närmar sig, men det ska bli jätte roligt. Ser fram emot det och jag SKA verkligen gå på det studiebesöket. För jag vill. Det är något som jag är riktigt intresserad av också. Så det blir nog hur bra som helst. Annars har jag ju fått se hur det är och är det ingenting för mig så finns det andra vägar att gå. Som tur är tänker vi rätt lika, jag och kvinnan på Arbetsförmedlingen. Eller haha, enligt mig iallafall.

------

Justja!! Jag har börjat köra med mitt gummiband igen. Igår och idag har jag kört. Det känns asbra. Inte direkt träningsvärk men nästan - eller lite. Jag är helt mör i armarna iallafall. Så jaa... Jag har också gått ner lite i vikt. Gick ju upp ett tag igen och vägde typ lika mycket som jag gjorde för ett år sen. Så nu har jag gått ner tre kilo UTAN träning. Det känns helt fantastiskt. Jag ska försöka göra allt för att fortsätta åt rätt håll. Men jag har ju minskat mina portioner när jag äter och jag äter inte lika mycket onyttigt. Även fast jag äter chips på helgerna så är det inte lika MYCKET! Och knappt något på veckodagarna. Bara det lilla gör faktiskt skillnad. Och ju mer ork jag får - desto mer kommer jag orka träna också. För jag vill verkligen kunna gå i slappa kläder utan att mitt fett ska synas. Jag mår ju så mycket bättre när jag är normalviktig. Min drömvikt är ju att vara nere på typ... 53kg eller något. Dock beroe det ju på hur mycket det är som är muskler. Om allt omvandlas till muskler så spelar det ingen roll vad jag väger. Men om vi snackar "normalt". Äsch, nu svamlar jag ihjäl mig. Ska försöka sova snart.

Jag har inte tagit sömnmedicinen i natt för att se om jag kommer att kunna somna utan. Det lär ta ett tag, för jag är inte ett dugg trött. Men då får jag väl bara ligga och vila eller kolla tv. Vill inte min kropp sova så behöver den väl inte. Men jag ska hålla mig vaken imorgon ändå. Gå upp i hyfsad tid och ja.. BLABLABLAAAAA. Sov så gott med er så hörs vi när vi hörs. Men nu vet ni iallafall att allt är (relativt) okej med mig. Hoppas ni mår bra. Fortsätt gärna skriva, det värmer att höra ifrån er. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Moa

Vad tycker du om den här sötisen som nu är lite mer än 1 måndad? :) http://mooaahall.blogg.se/2012/march/majken.html

2012-03-11 @ 21:34:10
URL: http://mooaahall.blogg.se/
Postat av: Anonym

a

2012-03-11 @ 22:53:59
Postat av: emma härnqvist

okej, då vet jag att du är tillbaka :)

2012-03-12 @ 12:48:57
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: elvan

Usch, jag skulle inte klara att inte ha några gamla i min släkt

Jag har faktiskt alla kvar men en dag kommer ju också dom att dö!!!

Kolla in min blogg är du snäll har inte så många besökare så...

Inte för att den är dålig tror jag inte i alla fall!!<3

2012-04-05 @ 08:12:52
URL: http://musikelvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback