Datum: 2012-02-28
Tid: 22:12:56

En lång och jobbig dag.

Herregud vad jag är trött. Det har varit en enormt jobbig dag. Inte för att jag har gjort speciellt mycket, men det har varit väldigt jobbigt psykiskt. Och jag ska berätta om vad som har hänt. Har tyvärr inte orkat skriva för ens nu då jag är helt utmattad.

Det började med att jag ringde sjukvårdsrådgivningen. Som jag skrev i inlägget under så kopplade hon mig till min vårdcentral. Jag trodde som sagt att dom skulle ringa upp efter ca, 20min. Men oj så fel jag hade. Jag hade fått telefontid kl 13.20 istället för 12.20. Så lagom till att klockan började dra ihop sig till 13 så började även min mage dra ihop sig. Jag har, som kanske någon av er vet, en enormt jobbig telefonskräck/fobi.

När klockan var 13.20 hade dom fortfarande inte ringt mig. Jag vet ju såklart att dom antagligen hade mycket att göra, men om man säger en tid så tycker jag att man håller sig till det. Men dom ringde iallafall strax innan kl 14. Alltså typ 35-40min senare än vad som var beräknat. Det gillade varken jag och min mage så jag tömde värsta tabberaset på toaletten av nervositet.


Dessutom trodde jag att jag fått parkinsons sjukdom för jag skakade så...


Jag pratade med en trevlig kvinna på vårdcentralen. Hon tyckte att det var bra om jag kunde komma ner dit för att kolla upp det. Eftersom dom inte hade några tider hos en läkare så fick jag gå till närakuten. Lite jobbigt, men jag fick komma in nästan på en gång vilket var väldigt skönt. Hade nog inte klarat av att sitta där med alla skrikande ungar hur länge som helst. Då hade jag också börjat skrika (eller inte).

Framme på vårdcentralen så kikade hon på armar och ben. Hon tyckte att det såg ut som något slag av nässelutslag. Det var skönt att få höra att det inte var något annat, inte för att jag trodde det. Men ändå. Så hon gav mig fyra tabletter Tavegyl eller vad dom nu heter, och så sa hon att jag skulle gå in på apoteket och köpa någon mjukgörande salva/lotion att smörja in med samt att jag även skulle ha något mot klådan.

Nu är jag helt färdig från alla samtal och liknande, så jag är helt död. Det var riktigt jobbigt att prata i telefonen. Som tur är, är dom oftast väldigt trevliga och förstående. Dom är nog vana vid folk som har svårt att prata i telefonen, så det känns på något sätt tryggt. Och oron försvinner så fort jag börjat prata. Så ett litet steg frammåt är jag nu. Dock väldigt trött.


Kommentarer
Postat av: LillKoppen

Tänkte säga att jag hoppas du haft en bra dag men det lät inte som att det varit så kul :( Hoppas du får en bättre dag imorgon! :)

2012-02-28 @ 22:24:14
URL: http://enjoytheliiife.blogg.se/
Postat av: ♥ ida

Sv: Tack så mycket! det har jag haft :) Hoppas du med har haft det!

2012-02-28 @ 22:48:24
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: tack detsamma fina du !:)

2012-02-28 @ 23:06:30
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Caroline ♥

sv, ja :D just nu sitter jag och kollar på two and a half man du då?

2012-02-28 @ 23:31:11
URL: http://smac.blogg.se/
Postat av: Fina Frun

Hoppas du mår bättre nu?

2012-02-29 @ 00:03:58
URL: http://finafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback